نوشته شده توسط : ممد
آکنه‌، به دو دسته التهابی و غیر التهابی تقسیم می‌شود. این موضوع بستگی به این دارد که آیا آکنه‌ها باعث ایجاد التهاب می‌شوند یا خیر، زیرا برخی از آن‌ها باعث بروز لک می‌شوند. آکنه‌های التهابی، در مقایسه با آکنه‌های غیر التهابی شدیدتر هستند و در اکثر مواقع، برای درمان باید به پزشک مراجعه شود.

ما در استایلی می‌خواهیم علل شایع‌ترین انواع آکنه را توضیح دهیم. با استایلی همراه باشید.

1- سرسفیدها (Whiteheads)

 

این نوع از آکنه، برجستگی‌های بدون التهاب یا سفید رنگ و یا لکه‌هایی هستند که به طور معمول دارای یک مرکز سفید که توسط هاله‌ای قرمز رنگ احاطه شده است می‌باشد. در برخی موارد، ممکن است از مرکز آن مو بیرون بیاید و یا داخل آن گیر کرده باشد.

علت: جوش‌های سر سفید به دلیل مسدود شدن منافذ توسط کثیفی، سبوم و سلول‌های مرده پوست ایجاد می‌شوند و در واقع درون منافذ به دام می‌افتند.   

2- سرسیاه‌ها (Blackheads)

 

سرسیاه‌ها (غیرالتهابی) درست برعکس سر سفیدها، نقاط کوچکی است که به صورت برجستگی‌های تیره یا سیاه رنگی ظاهر می‌شوند. معمولاً پوست اطراف این نوع آکنه، طبیعی و مرکز آن تیره‌تر است.

علت: رنگ تیره‌تر آن، به این دلیل نیست که این نوع آکنه‌ها کثیفی بیشتری در منافذشان دارند و فقط نشانه‌ آن است که منافذ بزرگ و توسط فولیکول‌های مو مسدود شده‌اند.

3- پاپول‌ها (Papules)

 

پاپول‌ها، آکنه‌های التهابی هستند که در زیر سطح پوست قرار دارند. پوستی که این لکه‌ها را احاطه کرده است معمولاً قرمز رنگ و متورم است. پاپول‌ها، بزرگ، صورتی، سفت و متورم هستند. اما در مقایسه با 2 نوع دیگر از آکنه‌های غیر التهابی، مرکز قابل مشاهده ندارند و گسترش نمی‌یابند.

علت:

  • عفونت پوستی یا مولوسکوم عفونی (Molluscum contagiosum)
  • ایجاد رگ‌های خونی کوچک (آنژیوم گیلاسی یا خال قرمز)
  • زگیل
  • اگزما
  • واکنش آلرژیک  

4- پوستول‌ها (Pustules) که در غیر این صورت به عنوان جوش شناخته می‌شوند

 

جوش‌ها، برجستگی‌های نرم و بزرگی هستند که یک مرکز مدور دارند. این مرکز، پر از چرک زرد یا سفید مایل به زرد روی پوستی قرمز رنگ قرار دارد. در واقع، آن‌ها بسیار شبیه به جوش‌های سرسفید هستند با این تفاوت که بزرگتر ولی ملتهب‌تر هستند.

علت:

  • آلرژی به مواد غذایی یا حساسیت‌های محیطی
  • نیش حشرات (سمی)
  • هنگامی که پوست با سلول‌های مرده و چربی مسدود می‌شود.  

 

5- ندول‌ها (Nodules)

 

توده‌های ملتهب، دردناک و سختی که در اعماق پوست قرار دارند و تحت عنوان ندول شناخته می‌شوند. این نوع از آکنه می‌تواند شدید شود و باعث عوارض پوستی مانند زخم و لکه‌های تیره شود.

علت: ندول‌ها، آکنه‌های التهابی به حساب می‌آیند و هنگامی ایجاد می‌شوند که منافذ مسدود شده به سلول‌ها و بافت‌های عمیق زیر سطح پوست آسیب برساند.  

6- کیست‌ها (Cysts)

 

هنگامی که پوستول‌ها آلوده می‌شوند، دردناک می‌شوند و زمانی است که پوستول‌ها به کیست تبدیل می‌شوند. آکنه کیستیک شامل تکه‌های سفید یا قرمز رنگ، دردناک، بزرگ و در عین حال نرم است که در اعماق پوست قرار دارند - حتی عمیق‌تر از ندول‌ها. آن‌ها همچنین پر از چرک هستند. در حقیقت، این موارد باعث عوارض شدید پوستی مانند زخم شدن می‌شوند.


آموزش زیبایی]]>

:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 22 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ممد
ممکن است از خرید محصولات گران قیمت پوستی که اغلب با مواد شیمیایی فرموله شده‌اند، ناامید شوید. درعوض، سعی کنید از محصولات خانگی و طبیعی برای درمان پوست‌ چرب استفاده کنید. پاک کننده‌ها، تونرها، لایه‌بردارها، مرطوب کننده‌ها و ماسک‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید با استفاده از محصولات خانگی آن‌ها را تهیه کنید. این محصولات می‌توانند به درمان پوست چرب کمک کنند و تهیه آن نسبتاً راحت است. در این مقاله، به مطالب زیر می‌پردازیم. با استایلی همراه باشید.

1- ساخت پاک کننده‌ و تونرهای خانگی

2- درمان پوست چرب با لایه بردارها و مرطوب کننده‌ها

3- استفاده از ماسک‌های صورت خانگی

بخش اول ساخت پاک کننده‌ و تونرهای خانگی

1- از یک پاک کننده خانگی استفاده کنید

 

استفاده از روغن‌های پاک کننده، یک روش عالی برای درمان پوست‌ چرب هستند. هنگامی که روی پوست اعمال می‌شود، ناخالصی‌ها (کثیفی و آلودگی) به آن می‌چسبد و بدون مسدود کردن منافذ، آن‌ها را بیرون می‌کشد. برای بسیاری از متخصصان پوست، روغن‌های تمیز کننده نسبت به پاک کننده‌های فاقد چربی اهمیت بیشتری دارند، زیرا این پاک کننده‌ها اغلب روغن‌های طبیعی پوست را نامتعادل می‌کنند. در نتیجه بدن، مقدار زیادی روغن تولید می‌کند که باعث می‌شود پوست بیشتر چرب شود.

  • پاک کننده‌های خانگی به طور معمول، حاوی ترکیبی از روغن‌های گیاهی (زیتون، آفتابگردان، دانه انگور، کنجد، بادام)، عصاره‌ها (چای سبز یا گل یاسمن) و ویتامین‌ها (E یا C) هستند.
  • این دستور العمل را امتحان کنید: یک چهارم از صابون ارگانیک مایع، یک چهارم فنجان چای بابونه را دم کرده و اجازه دهید تا خنک شود، سه چهارم یک قاشق چایخوری روغن زیتون، 8 قطره روغن ضروری (اسطوخودوس یا نعناع که برای پوست چرب توصیه می‌شود) و چند قطره ویتامین E را داخل یک بطری اسپری بریزید و خوب مخلوط کنید.

2- یک تونر با استفاده از نعناع، مریم گلی یا بومادران (yarrow) درست کنید

 

 این گیاهان نیز، در بستن و جمع کردن منافذ به کار می‌روند و می‌توان از آن‌ها برای ساخت یک تونر خانگی استفاده کرد. این کار به بهبود بافت و ظاهر پوست چرب کمک می‌کند. کافی است یک قاشق غذاخوری از این گیاهان را در یک فنجان بریزید، سپس آب جوش را به آن اضافه کنید. بگذارید مخلوط به مدت 30 دقیقه بماند، سپس آن را صاف کنید و بگذارید قبل از استفاده روی پوست، خنک شود. می‌توانید باقیمانده آن را درون یک بطری نگه دارید. به این نکته دقت کنید که اگر تونر را در یخچال نگهداری می‌کنید، حداکثر به مدت 5 روز قابل استفاده است.‌

3- یک تونر، با چای سبز و آلوئه ورا درست کنید

 

یک روش دیگر برای ساخت تونر، استفاده از چای سبز است. چای سبز، حاوی آنتی اکسیدان است و برای هر نوع پوستی مناسب است. استفاده از آن به کشیدگی، سفت شدن منافذ و از بین بردن سموم از سطح پوست کمک می‌کند. کافی است تونر را مستقیماً و یا با استفاده از پنبه روی پوست صورت و گردن تمیز خود بمالید. پس از خشک شدن، مرطوب کننده را روی پوست‌تان بمالید. برای کسب نتیجه بهتر، از این تونر هر روز استفاده کنید. در این قسمت، دستورالعمل درست کردن تونر چای سبز و آلوئه ورا آورده شده است:

  • برای تهیه این تونر، به دو کیسه چای سبز، 1 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا و 1 فنجان آب نیاز دارید.
  • چای را به مدت 5 دقیقه در 1 فنجان آب داغ بگذارید، اجازه دهید تا خنک شود. سپس  کیسه‌ چای را دربیاورید.
  • یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه‌ورا را به چای سبز اضافه کنید. آن را خوب هم بزنید تا هیچ اثری از تکه‌های آلوئه‌ ورا دیده نشود. مخلوط را درون یک بطری شیشه‌ای یا بطری اسپری بریزید.

 

4- فندق افسونگر را به یک تونر خانگی اضافه کنید

 

فندق افسونگر، ماده‌ای است که در خانه بسیاری از افراد وجود دارد و حاوی تانن‌هایی است که خاصیت سفت کنندگی دارد. در نتیجه می‌توان پس از پاک کردن صورت، برای بسته شدن منافذ از آن استفاده کرد. برای استفاده از فندق افسونگر به عنوان یک تونر برای پوست خود، یک توپ پنبه‌ای را در فندق افسونگر تقطیر شده خیس کنید. آن را دو بار در روز به مدت 2 تا 3 هفته، روی صورت خود بمالید. پس از 3 هفته می‌توانید آن را به یک بار در هفته کاهش دهید.

  • همچنین می‌توانید فندق افسونگر را به یک تونر خانگی اضافه کنید تا به بسته شدن منافذ و درمان پوست چرب کمک کند.

بخش دوم درمان پوست چرب با لایه بردارها و مرطوب کننده‌ها

1- از یک اسکراب لایه بردار استفاده کنید

 

 لایه برداری، برای هر روتین مراقبت از پوست ضروری است و باید این کار را هفته‌ای یک یا دو بار برای از بین بردن سلول‌های مرده و لکه‌های صورت انجام داد. عدم لایه برداری، می‌تواند باعث منقبض شدن سلول‌های مرده پوست و بروز آکنه شود. در این قسمت، دو نوع اسکراب خانگی آورده شده است که می‌توانید آن‌ها را امتحان کنید:

  • اسکراب جوش شیرین و روغن نارگیل: آلودگی و پوست مرده را از بین می‌برد و باعث می‌شود تا پوست شما نرم شود. شما به نصف فنجان روغن نارگیل ارگانیک (آب شده یا بسیار نرم) و یک پیمانه جوش شیرین نیاز دارید. آن‌ها را با هم ترکیب کنید تا به طور کامل مخلوط شوند و قوامی مانند روکش شکلات پیدا کنند. آن را در دمای اتاق، در یک ظرف با درب محکم نگهداری کنید. یک قاشق غذاخوری از مخلوط را روی صورت خود بمالید. سپس با آب گرم بشویید و آن را خشک کنید.
  • اسکراب لیمو و شکر: به عنوان یک تونر عمل می‌کند، منافذ را سفت و پوست را روشن‌تر می‌کند. شما به نصف لیمو (عصاره)، نصف فنجان شکر دانه‌ ریز، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری عسل نیاز دارید. آب لیمو و روغن زیتون را در یک کاسه مخلوط کنید. عسل را به مخلوط اضافه کنید، تا زمانی که به قوام متوسط یا ضخیم برسد. سپس شکر را به آن اضافه و مخلوط کنید. مقداری از مخلوط را به آرامی روی صورت خود بمالید. این کار، به تمیز کردن منافذ و بهبود زخم‌های آکنه برای افرادی که پوست چرب دارند عالی است.

2- مرطوب کننده خودتان را بسازید

 

 بسیاری از افراد فکر می‌کنند که اگر پوست چربی داشته باشند به مرطوب کننده نیاز ندارند، اما در واقع این دیدگاه کاملا غلط است. حتی اگر پوست چربی داشته باشید، هنوز هم به آبرسانی نیاز خواهید داشت. به عنوان مثال، یک مرطوب کننده حاوی اسطوخودوس پوست شما را تسکین داده و آبرسانی می‌کند. این دستور العمل بسیار ساده را امتحان کنید تا مرطوب کننده خودتان را بسازید:

  • نصف فنجان روغن نارگیل، 1 قاشق چایخوری ویتامین E و 5 تا 7 قطره روغن ضروری اسطوخودوس را با هم مخلوط کنید. آن را در یک ظرف نگهداری کنید و روزانه دو بار از آن روی پوست‌تان استفاده کنید تا نرم و مرطوب شود.

3- روغن جوجوبا را به مرطوب کننده خانگی خود اضافه کنید

 

روغن جوجوبا، یک ماده مومی است که رطوبت را در پوست شما به دام می‌اندازد و از آن در برابر تهدیدات خارجی مانند کثیفی و گرد و خاک محافظت می‌کند. پوست چرب، می‌تواند به راحتی گرد و غبار و آلودگی را از محیط اطراف خود جمع‌آوری کند. بنابراین ضمن مرطوب نگه داشتن پوست، با روغن جوجوبا از منافذ خود محافظت کنید.  

  • پس از شستن صورت خود، روغن جوجوبا را اعمال کنید. چند قطره از روغن جوجوبا را روی کف دست خود بریزید و به صورت یکنواخت روی صورت‌تان بمالید. این کار باعث می‌شود پوست شما احساس نرمی کند. از طرف دیگر می‌توانید روغن جوجوبا را با روغن‌های دیگر مخلوط کنید تا به پوست‌تان رطوبت بیشتری بدهید. به عنوان مثال، دو سوم روغن جوجوبا، یک سوم روغن Tamanu و 4 تا 7 قطره روغن اسطوخودوس یا روغن نعناع را با هم مخلوط کنید.

بخش سوم استفاده از ماسک‌های صورت خانگی

1- پوست چرب را با ماسک خاک رس خانگی درمان کنید

 

 ماسک خاک رس، می‌تواند برای کاهش چربی پوست و بیرون کشیدن ناخالصی‌ها استفاده شود. برای تهیه ماسک صورت خاک رس، 1 قاشق غذا خوری از خاک رس (مانند بنتونیت، موجود در فروشگاه‌های مواد غذایی و آنلاین) و 1 قاشق غذاخوری فندق افسونگر را به خوبی با هم مخلوط کنید. همچنین می‌توانید چند قطره روغن لیمو را به دلیل وجود رایحه دلپذیر به آن اضافه کنید. شما با این کار به کنترل غدد روغن بیش فعال کمک می‌کنید. پس از اتمام کار، ماسک را روی صورت خود بمالید، اجازه دهید 10 دقیقه (یا تا زمانی که خاک رس خشک شود) روی پوست‌تان بماند سپس آن را بشویید.  

2- برای مقابله با چربی بیش از حد، ماسک سفیده تخم مرغ درست کنید

 

 برخی افراد بر این باورند که ماسک‌ سفیده تخم مرغ می‌تواند به استحکام و جذب روغن از سطح پوست کمک کند. 1 عدد سفیده تخم مرغ و 1 قاشق چایخوری عسل را با هم مخلوط کنید. مخلوط را با چنگال تا زمانی که کف کند هم بزنید، سپس آن را روی صورت خود بمالید و بگذارید تا خشک شود. همچنین می‌توانید کمی آرد را به مخلوط اضافه کنید تا خمیر، غلیظ‌تر و استفاده از آن راحت‌تر شود. حداقل 10 دقیقه ماسک را روی صورت خود بگذارید. سپس با استفاده از آب گرم آن را بشویید.

3- یک ماسک موز عسلی درست کنید

 

این ماسک صورت می‌تواند به باز شدن منافذ و پاکسازی لکه‌ها، تسکین پوست‌ تحریک شده و خشک کمک کند و پوست‌های آسیب دیده ناشی از آفتاب را دوباره بهبود ببخشد. برای درست کردن این ماسک صورت، نصف موز را برداشته و آن را برش دهید. سپس 2 قاشق غذاخوری عسل خام و یک قاشق چای خوری دارچین را به آن اضافه کرده و با هم مخلوط کنید. ماسک را روی صورت خود بمالید و بگذارید حداقل 10 دقیقه بماند (برای کسب نتیجه بهتر، توصیه می‌شود زودتر از 30 دقیقه آن را نشویید). پس از گذشت زمان سپری شده، صورت خود را با آب گرم بشویید. می‌توانید باقیمانده این ماسک را در یک طرف بریزید و در یخچال نگهداری کنید.


آموزش زیبایی]]>

:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 22 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ممد
با سلام.به دنیای لوکس بلاگ و وبلاگ جدید خود خوش آمدید.هم اکنون میتوانید از امکانات شگفت انگیز لوکس بلاگ استفاده نمایید و مطالب خود را ارسال نمایید.شما میتوانید قالب و محیط وبلاگ خود را از مدیریت وبلاگ تغییر دهید.با فعالیت در لوکس بلاگ هر روز منتظر مسابقات مختلف و جوایز ویژه باشید.
در صورت نیاز به راهنمایی و پشتیبانی از قسمت مدیریت با ما در ارتباط باشید.برای حفظ زیبابی وبلاگ خود میتوانید این پیام را حذف نمایید.جهت حذف این مطلب وارد مدیریت وب خود شوید و از قسمت ویرایش مطالب قبلی ،مطلبی با عنوان به وبلاگ خود خوش امدید را حذف نمایید.امیدواریم لحظات خوبی را در لوکس بلاگ سپری نمایید...

:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 0 0 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد